تور

تور سفر گردشگری

تور

تور سفر گردشگری

برج دختر استانبول


برج دختر استانبول

 

برج دختر استانبول بر بالای صخره ای صاف و بزرگ که در وسط تنگه بسفر ساخته شده است. برج دختر ساخته شده توسط دست بشر می باشد و زمانی طولانی است که بوسیله انسانها  فراموش شده است. مرغهای دریایی را فراموش نکنیم که با سرو صدای خود در بالای برج دختر زیبایی این برج را بیشتر میکنند. بیشتر مردم استانبول این عمارت را دوست دارند و داستانهای عاشقانه بسیاری در باره این برج نقل می کنند. نام دیگر برج دختر کیز کوله سی می باشد که نویسنده بزرگ ترک در نوشته هایش از برج به عنوان گل نیلوفری که پژمره نمی شود گفته است.
 این برج زیبا از جاذبه های معروف استانبول می باشد . داستان معروفی می باشد که پسری جوان به نام لاندروس برای دیدن معشوقه خود هر شب تا برج شنا می کرده است .در یکی از شبها هوای طوفانی باعث شده بود فانوس دختر خاموش شود و لاندروس جوان راه را گم کرد و غرق شد,  این افسانه ورد زبان سیاحان غربی  در قرن هفده بوده است و باعث شده این بنا نام برج لاندرا را بگیرد. داستان دختر پادشاه می باشد. دختری با موهای بلند و ابروهایی کمانی و چشمان آبی زیبایی داشت و پدرش پادشاه دخترش را از همه پنهان می کرد. روزی از روزها پادشاه از یک پیشگو شنید ماری دختر زیبایش را نیش میزند. پادشاه دستور داد  برجی میان تنگه بسازند و از دخترش مراقبت کند ولی روزی از روزها ماری از سبدی که برای دختر انگور فرستاده شده بود ماری بیرون آمد و دختر زیبا را نیش زد. برج دختر استانبول که سمبل بسیار ارزشمندی شده است بسیاری از نویسندگان و نقاشان خارجی و داخلی و شاعران از این برج الهام میگیرند .

borje dokhtar istanbul

borje dokhtar istanbul

 مطالب مرتبط : تور استانبول ، استانبول ، تور استانبول اسفند 92 ، رزرو تورهای استانبول اسفند 92 ، تور استانبول نوروز 93 ، رزرو تورهای استانبول نوروز ، تور استانبول نوروز 93 ، تور استانبول نوروز 93 ، قیمت تور استانبول نوروز ، تور خوب استانبول ، برترین تورهای استانبول ، بلیط استانبول ، تور نوروزی استانبول ، تور استانبول نوروز 93 ، تورهای استانبول برای عید 93 ، رزرو تورهای اسفند ماه استانبول ، پروازهای استانبولتور استانبول اسفند 92 ، بلیط استانبول 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد